Concert Amerikaanse folksinger Stephen Griffith

Let op! Deze activiteit is afgelopen. Nieuwsgierig welke activiteiten er te doen zijn in het museum? Kijk dan in onze agenda of activiteitenoverzicht.

De Amerikaanse artiest Stephen Griffith komt op zondag 29 april 2018 naar het Drents Museum om een concert te geven vol Amerikaanse volksmuziek en geschiedenis. The American Dream: The Garden of Forking Paths is een persoonlijk optreden vol liederen, voordrachten en ook verhalen uit zijn eigen leven. Het programma begint om 14.00 uur in de Statenzaal en is gratis toegankelijk voor bezoekers met een entreebewijs van het Drents Museum.

Griffith voert het publiek aan de hand van volksliedjes mee door de geschiedenis van Amerika: van de kernbommen op Japan, langs de Koude Oorlog, de rassensegregatie, de Vietnamoorlog, de Burgerrechtenbeweging en de aanslagen van 11 september, tot aan de vraagstukken van vandaag.

Altijd een folksinger
Als jongetje van tien zong Stephen Griffith, onderweg van school naar huis, al uit volle borst Amerikaanse volksliedjes. Voor Griffith waren die liedjes het begin van een levenslange liefde voor folk. In 2005 gaf hij zijn werk in de uitgeverswereld op om zich volledig te richten op zijn gezin en de volksmuziek. Hij geeft muziekles op school en door heel de Verenigde Staten gebruiken scholen zijn opnames van traditionele volksmuziek om kinderen te leren lezen. Hij woont met zijn gezin in het Appalachengebergte van North Carolina.

Voor wie: jong & oud, Engelstalig programma
Wanneer: 29 april 2018
Tijd: 14.00 – 15.00 uur
Waar: Statenzaal