De Zaak Vermaning in drie bedrijven

Let op! Deze activiteit is afgelopen. Nieuwsgierig welke activiteiten er te doen zijn in het museum? Kijk dan in onze agenda of activiteitenoverzicht.

Zijn de vondsten van Vermaning nu wel of niet echt? En is amateurarcheoloog Tjerk Vermaning nou wel of geen vervalser? Deze discussie haalde in de jaren ’60 en ’70 regelmatig de voorpagina’s van de nationale dagbladen. In de tentoonstelling ‘De Zaak Vermaning’ belicht het Drents Museum die geruchtmakende kwestie. Op zaterdag 12 januari 2019 laten drie deskundigen hun licht over de zaak schijnen. Anja Schuring (coauteur van het boek De Zaak Vermaning) belicht de jonge jaren van Vermaning, Reinder van der Molen (de advocaat van Vermaning) gaat in op de strafzaak en Wijnand van der Sanden (conservator Drents Museum) geeft zijn kijk op de vondsten van Vermaning.

Voor wie:              volwassenen
Wanneer:              zaterdag 12 januari 2019
Tijd:                      14.00 -  15.30 uur
Waar:                    Statenzaal