Masterclass ‘De mens in de spiegel’

Dit event is uitverkocht.

Sam Drukker is al veertig jaar schilder en geeft les aan de Amsterdamse Wackers Academie. Op zaterdag 18 juni komt hij lesgeven in Assen. Aan een select groepje deelnemers. Ben jij één van de gelukkigen?

In de masterclass ‘De mens in de spiegel’ neemt Sam Drukker je mee in de boeiende wereld van het kijken. Om dat goed te kunnen, moet je alles vergeten wat je weet, snapt en kunt. Je moet juist de taal van het beeld volgen: de toon, de vorm en de compositie.

Hij vertelt je er alles over in een mini-college. Daarna ga je aan de slag, in twee tekensessies van een uur waarin het zelfportret centraal staat.

We sluiten de middag af met een borrel. Uiteraard krijg je ook uitgebreid de tijd om de tentoonstelling De man in de spiegel te bekijken.

Om deel te nemen aan de masterclass heb je geen teken- of schilderervaring nodig. Wel een flinke dosis nieuwsgierigheid!

Wanneer:    zaterdag 18 juni 2022 (uitverkocht)
 Voor wie  volwassenen, ervaring is niet nodig
 Waar:  Opkamer

Tijd:

van 13.30 tot 18.00 uur (zaal open 13.15 uur)*
 voorafgaand kun je de tentoonstelling bekijken
 Entree  via de hoofdingang, op moment van eigen keuze
 Prijs

€ 55,- (= inclusief entreeprijs en materialen)

Planning en entree
Deze masterclass vindt plaats in de Opkamer van 13.30 tot 18.00 uur. Deelnemers kunnen vanaf 13.15 uur terecht in de Opkamer en voorafgaand is er de gelegenheid om de tentoonstelling De man in de spiegel te bezoekenNatuurlijk mag je ook de andere tentoonstellingen in het museum bezoeken.

* Let op: deze informatie is gewijzigd: eerder is gecommuniceerd dat gasten van de masterclass om 12.15 uur in het museum terecht konden. Tot 13.30 uur zou er dan de tijd zijn om op eigen gelegenheid de tentoonstelling van Sam Drukker te bekijken en vervolgens naar de masterclass gaan.

Omdat we alle deelnemers de mogelijkheid willen geven om eerder binnen te komen (om ook andere tentoonstellingen te bekijken of in Pingo te lunchen) hebben we het programma iets aangepast. Deelnemers mogen daarom het museum betreden via de hoofdingang op het moment van hun eigen keuze (vanaf 10.00 uur) en worden om 13.30 uur verwacht bij de Opkamer voor de masterclass.