Onderwijsprogramma ‘Nubië – Land van de Zwarte Farao’s’

Let op! Deze activiteit is afgelopen. Nieuwsgierig welke activiteiten er te doen zijn in het museum? Kijk dan in onze agenda of activiteitenoverzicht.

Ze bouwen meer piramides dan de oude Egyptenaren, stichten een van de oudste koninkrijken van Afrika, schrijven in een schrift dat door niemand kan worden ontcijferd, handelen in ivoor en goud en heersen over een wereldrijk van de zuidelijke oevers van de Nijl tot aan de grenzen van het huidige Libanon: de Nubiërs. De tentoonstelling ‘Nubië’ zet het idee van Afrika als arm en gemarginaliseerd continent volledig op zijn kop. Tijdens het onderwijsprogramma bij de tentoonstelling ‘Nubië - Land van de Zwarte Farao’s’ krijg je schitterende voorwerpen uit het rijke verleden van Afrika te zien en leer je spelenderwijs over het verhaal achter de hoogstaande Nubische beschaving.

Voor wie leerlingen van het voortgezet onderwijs (onderbouw)
Wanneer op aanvraag
Lengte 75 minuten
Plaats in de tentoonstelling Nubië
Prijs € 4
Reserveren noodzakelijk via reserveringen@drentsmuseum.nl

Informatie en reserveren
Wil je langskomen met de klas? Vul het aanvraagformulier in en een van onze medewerkers neemt snel contact met je op. Voor meer informatie over het programma neem je contact op met de afdeling Educatie via 0592 - 377 775 of educatie@drentsmuseum.nl. Het is overigens mogelijk om onderwijsprogramma's van het Drents Museum te betalen met de cultuurkaart.

Tip: bespreek van tevoren met onze medewerkers waar je in de klas mee bezig bent, zodat wij daarop in kunnen spelen tijdens het museumbezoek.