Performances - Suze Sanders

Let op! Deze activiteit is afgelopen. Nieuwsgierig welke activiteiten er te doen zijn in het museum? Kijk dan in onze agenda of activiteitenoverzicht.

Het Drentse landschap is niet alleen een inspiratiebron voor schilders, maar ook voor muzikanten, schrijvers en dichters. Drie Drentse dichters geven tijdens de looptijd van de tentoonstelling Barbizon van het Noorden een performance in de tentoonstelling.
Tussen de schilderijen presenteren ze een bloemlezing uit hun eigen werk waarin Drenthe, de Drenten en natuurlijk het Drentse landschap een hoofdrol spelen.

Zaterdag 29 februari: Suze Sanders
Suze Sanders verzorgt het laatste optreden op 29 februari. Als kind van Drentse ouders ontdekte ze de Drentse taal pas echt toen ze in Noorwegen werkte. Sinds haar debuut met As langs de muren d'aovend slöp (1992), verschenen er nog vijf andere dichtbundels van haar hand.

Zaterdag 25 januari: Anne Doornbos
Op 25 januari is de beurt aan Anne Doornbos (1948). In zijn gedichten zijn de verbondenheid van de mensen met het landschap en het verglijden van de tijd belangrijke thema’s. Zijn laatste boek is verrassend genoeg een Drentse thriller: ‘De Paddenvanger’.

Zaterdag 28 december: Ria Westerhuis
​Ria Westerhuis (1959) bijt de spits af op 28 december. Westerhuis schrijft gedichten, liedteksten en verhalen in het Nederlands en het Drents. Er verschenen inmiddels vier dichtbundels van haar hand, waarvan Nachtsleutel de laatste is.

Voor wie:                volwassenen
Taal:                        Nederlands en Drents
Waar:                      in de tentoonstelling Barbizon van het Noorden
Tijd:                        13.00-13.20 / 14.00-14.20 / 15.00-15.20 uur