Te gast: Addie Schiphorst Preuper

Let op! Deze activiteit is afgelopen. Nieuwsgierig welke activiteiten er te doen zijn in het museum? Kijk dan in onze agenda of activiteitenoverzicht.

Al vanaf 1987 komt hij in Mongolië en inmiddels heeft hij ontelbare malen de Trans Mongolië Express reis gemaakt. Addie Schiphorst Preuper – Honorair Consul van Mongolïë sinds 2010 – is op zaterdag 30 september  de bijzondere gastspreker in het Drents Museum in Assen. In het kader van de tentoonstelling The Great Liao vertelt Schiphorst Preuper over zijn ervaringen gedurende de 9.000 kilometer lange treinreis. De lezing begint om 13.00 uur en is gratis voor museumbezoekers.

Trans Mongolië Express
Addie Schiphorst Preuper neemt de bezoekers mee op een virtuele reis  door drie spectaculaire landen. Maak kennis met het gevarieerde Rusland, beginnend bij het magische Rode Plein in Moskou en vervolgens dwars door het eindeloze Siberië. Kleine houten huisjes met rokende schoorstenen en het mysterieuze Baikalmeer schieten aan je voorbij. De volgende halte is Mongolië, met eindeloze steppen, kuddes wilde paarden en rondtrekkende nomaden. Beleef het echte Mongoolse bestaan en slaap in een traditionele gers, proef het lokale eten en verzorg samen de dieren. De 9.000 kilometer lange treinreis eindigt in het veelzijdige China. Een droom van bijna iedere wereldreiziger, lopen over de Chinese Muur. De Trans Mongolië Express staat garant voor een onvergetelijke ervaring.

Voor wie: volwassenen
Wanneer: zaterdag 30 september 2017
Waar: Statenzaal (maximum capaciteit 130 personen)
Tijd: 13.00 – 14.30 (inclusief 15 minuten pauze)