Deze activiteit is afgelopen. Klik hier voor het actuele activiteitenoverzicht.

Een ensemble van het Noord Nederlands Orkest verzorgt een concert op 17 oktober dat in het teken staat van de favoriete muziek van Henk Helmantel. Muziek speelt een belangrijke rol in het leven van Helmantel. Het concert vindt plaats op een unieke locatie van het Drents Museum: de Abdijkerk. Normaal gesproken wordt de Abdijkerk gebruikt als expositieruimte, maar voor het NNO wordt deze ruimte getransformeerd tot concertlocatie. Om het concert bij te kunnen wonen, is het noodzakelijk om online een ticket te reserveren.

Het werk van componisten als Bach, Händel en Vivaldi is van grote invloed op zijn eigen werk (geweest). Speciaal voor deze gelegenheid speelt een ensemble van het NNO repertoire dat past bij de tentoonstelling.

Het ensemble van het Noord Nederlands Orkest dat komt spelen op 17 oktober bestaat uit:

Katharina Saerberg (Alt)viool
Sven Otte Contrabas
Liesbeth Wildeveld Clavecimbel

Van links naar rechts: Liesbeth Wildeveld, Sven Otte, Katharina Saerberg

Catering en tickets
Op zaterdag 17 oktober speelt het ensemble van het Noord Nederlands Orkest twee keer om 12:30 uur en 15:00 uur. *De kosten voor het bijwonen van het optreden kost €15,00 inclusief catering en exclusief museumentree.

Je kunt je tickets alleen online kopen.
Maximaal 30 personen kunnen het concert bijwonen.

* Naar aanleiding van de aangescherpte maatregelen die ingaan op 14 oktober zal er geen catering meer verzorgd worden bij het NNO-concert.

Wanneer:

zaterdag 17 oktober 2020
Voor wie: volwassenen
Waar: Abdijkerk
Tijd: 12.30 uur en 15.00 uur
Er zijn nog tickets beschikbaar voor het concert van 12:30.
Prijs: €15,00 per persoon exclusief museumentree