Chinese rondleidingen bij The Great Liao

Gezellig op stap door het Drents Museum onder professionele begeleiding? Je uitstapje extra diepgang geven? Of wil je gewoon meer weten dan wij individuele bezoekers vertellen?
Dat kan aan de hand van een bijzondere rondleiding in onze grote Chinese archeologische tentoonstelling The Great Liao  - Nomadendynastie uit binnen-Mongolië (907-1125). In deze spectaculair vormgegeven tentoonstelling waan je je op de uitgestrekte Mongoolse steppe.

Omdat het Drents Museum zo veel mogelijk tegemoet wil komen aan de wensen van zijn internationale gasten, biedt het museum rondleidingen aan in verschillende talen. Speciaal voor de tentoonstelling The Great Liao is een rondleiding in het Chinees ontwikkeld, in samenwerking met het Confucius Instituut uit Groningen. Onder leiding van ervaren Chinese gidsen bezichtigt u alle kostbare schatten van de Liao, met als  hoogtepunt het gouden dodenmasker van de prinses van Chen.

De tentoonstelling The Great Liao – Nomadendynastie uit Binnen-Mongolië (907-1125) vertelt hoe een nomadenstam, de Liao,  in de 10de en 11de eeuw uitgroeide tot een Aziatische supermacht. Het imperium van de Liao strekte zich uit over meer dan 4.000 kilometer, van de Japanse zee in het oosten tot het Altajgebergte in het westen. In de tentoonstelling krijgt de bezoeker een inkijk in de unieke cultuur van de Liao, aan de hand van enkele sensationele archeologische vondsten van de afgelopen dertig jaar. De inrichting van de expositie is uniek te noemen.

Wanneer: vanaf 23 april, op aanvraag
Lengte: 75 minuten
Prijs: € 5 euro per persoon (excl. entreekosten, minimaal 10 personen)
Taal: Chinees