Geopend voor scholen

Goed nieuws voor het onderwijs! Scholieren mogen ons museum wel bezoeken. Voor het reguliere publiek is het Drents Museum momenteel gesloten vanwege de maatregelen tegen het coronavirus. Gelukkig mag cultuureducatie wel doorgaan. Dit is dus de uitgelezen kans om toch het onderwijsprogramma bij de tentoonstelling Viva la Frida!  te volgen of een bezoek te brengen aan Het Grootste Poppenhuis van Nederland. Op www.drentsmuseum.nl/onderwijs is ons complete aanbod te vinden.

Een bezoek aan ons museum vindt altijd verantwoord plaats. Voor schoolgroepen geldenvanaf 18 februari 2022 bij ons de volgende coronamaatregelen:

• Het is niet meer verplicht om een mondkapje te dragen. Wil je dat zelf graag, dan is het wel toegestaan.
  • Niemand hoeft een coronatoegangsbewijs (QR-code) te laten zien.

Viva la Frida!
In het onderwijsprogramma bij Viva la Frida! is ‘identiteit’ het uitgangspunt. Dat sluit mooi aan op de belevingswereld van jongeren. Samen met een museumdocent onderzoeken de leerlingen de symboliek in de kunstwerken van Frida Kahlo. Ook proberen ze meer over hun eigen identiteit te weten te komen. Waar staan ze voor, wat vinden ze belangrijk, wat willen ze bereiken? Met behulp van een enorme keuze aan objecten en achtergronden, maakt elke leerling uiteindelijk een eigentijds fotoportret à la Kahlo. Meer informatie over het Frida-onderwijsprogramma vind je hier: Primair onderwijs / Voortgezet Onderwijs

Online lessen
Wil je liever een van onze programma's volgen vanuit school? Dat kan ook! Tijdens de coronapandemie hebben we diverse online lessen ontwikkeld. Bij veel van onze online lessen is er direct contact met een museumdocent. Je kunt kiezen uit een archeologieles, een online kunstworkhop of een virtuele 360º geschiedenistour. De programma’s zijn geschikt voor zowel het basis- als het voorgezet onderwijs. Bekijk hier ons complete aanbod online lessen.