Gratis naar het museum op stakingsdag

Op donderdag 5 oktober staken de meesters & juffen in het basisonderwijs. Op die dag is het Drents Museum de gehele dag gratis te bezoeken voor kinderen en hun begeleiders. Hiermee volgen wij het initiatief van het Groninger Museum. Een fantastische kans om samen met jouw (klein)kind een bezoek te brengen aan de familiebelevenis Codename: Energy, Het Grootste Poppenhuis van Nederland of de tentoonstelling The Great Liao.

Let op: de toegang geldt alleen voor basisschoolkinderen en een begeleider.

Familieroute The Great Liao
Bij de tentoonstelling The Great Liao is een speciale familieroute ontwikkeld. Super leuk voor jong en oud! Je vindt de route deze keer in de tentoonstelling zelf. Ga in de zaal op zoek naar de stickers op de vitrines en de muur. De familieroute zit vol verrassende kijk,- doe-, denk- en speelopdrachten. Als je deze route volgt, ontdek je allerlei dingen die voor andere bezoekers verborgen blijven! Heb je hem voltooid, dan kun je een leuk aandenken ophalen bij de Infobalie in het museum.

Codename: Energy
Genieke Sterk (Ilse Warringa) en Storm Roosting (Sergio IJssel) werken in het gaafste lab van de wereld, het E-Lab. In dit lab doen ze onderzoek naar energie. Want we gebruiken met zijn allen heel veel energie: om te douchen, bellen, gamen en nog veel meer. Genieke en Storm zijn dichtbij een wetenschappelijke doorbraak die de wereld gaat veranderen. Maar daar hebben ze jullie hulp bij nodig! Maak samen met Genieke en Storm een spannende tocht door de wereld van de energie. Het is jullie opdracht om de code te kraken. Wie durft het avontuur aan?

Het Grootste Poppenhuis van Nederland
De eigenaresse van het Poppenhuis laat je kennismaken met haar 'poppen': de voorname familie Van Lier en hun personeel. Je kiest zelf tijdens een verrassende multimediatour welke bewoner je rondleidt. Wordt het meester Johannes Van Lier, dochter Barbara, kokkin Tallegien of een van de andere bewoners?

Aarzel niet te lang, want er moet nog zoveel gebeuren. De kamers moeten worden gestoft, het zilverwerk gepoetst en er moet een smakelijk feestmaal bereid worden. Stadhouder Willem V komt namelijk op bezoek! De keuze is aan jou.