Into Nature uitgesteld naar 31 juli 2021

Let op: dit is een nieuwsbericht uit 2020. Klik hier voor Into Nature 2021

De beeldende kunstmanifestatie Into Nature kan in 2020 niet plaatsvinden. Vanwege de coronacrisis is het deze zomer niet mogelijk om een volwaardige editie in het Bargerveen bij Emmen te organiseren. Binnenkort komt de organisatie met een nieuwe datum voor de opening.

“De voorbereidingen liepen ondanks alle maatregelen volgens plan”, aldus zakelijk leider Luisa Redenbacher. “Veel werken van internationale topkunstenaars zijn in de laatste fase van het maakproces en dit zou het moment moeten zijn waarop ze verschijnen in het landschap. Het is echter niet verantwoord om binnenkort open te gaan voor publiek en zonder publiek geen Into Nature.“

Beeld: Heleen Haijtema (klik op de foto voor een vergroting)

Het Bargerveen is een uitgestrekt natuurgebied en er waren op veel plekken dan ook mogelijkheden om bezoekers binnen de 1,5 meter maatregelen wandelend en fietsend op pad te sturen. Redenbacher: “Een goede doorstroom van publiek, waarbij veiligheid en gezondheid van medewerkers en bezoekers voorop staan, is van cruciaal belang. We willen dit altijd kunnen garanderen, ook op piekmomenten. We merkten dat veel mensen uit het hele land ernaar uit keken om Into Nature en het Bargerveen te bezoeken deze zomer. Daarom hebben we samen met de Provincie Drenthe en de gemeente Emmen alles op alles gezet om deze zomer toch een aangepaste editie te realiseren. De risico’s voor de gezondheid van onze vrijwilligers en het publiek zijn echter te groot en daarom hebben we besloten om de opening in ieder geval uit te stellen tot volgend voorjaar.”

Op deze manier wil de organisatie een volwaardige en veilige editie organiseren, waarbij het publiek een totaalbelevenis krijgt met het hoofdprogramma in het Bargerveen en een uitgebreid aanvullend programma in het Rensenpark in Emmen. Het team van curatoren, onder leiding van Hans den Hartog Jager, kijkt op dit moment naar de mogelijkheden om deze zomer alvast een sneak preview te geven van het programma.

Op de website van Into Nature en via social media is binnenkort meer informatie te vinden over de nieuwe openingsdatum, het programma, arrangementen, locaties en tickets. Zie www.intonature.net.

Into Nature is een initiatief van de samenwerkende kunstinstellingen het Drents Museum en Stichting Kunst & Cultuur.

Meer over Into Nature