Lancering single Martijje in Drents Museum

Op zaterdag 12 september om 15.15 uur lanceert de Drentse zangeres Martijje haar nieuwste single en videoclip Let Goed Op Dan Ziej De Liefde Wel in de tentoonstelling Barbizon van het Noorden. Het nummer schreef Martijje op verzoek bij het boekje 100x Kunst Op Zien Drents, een uitgave van het Drents Museum, het Huus van de Taol en Uitgeverij Van Gorcum. Maar liefst 30 woorden uit het boekje heeft Martijje verwerkt in het nummer Let Goed Op Dan Ziej De Liefde Wel. Het is een ode aan de liefde, die je overal kan ontdekken. Vanaf 12 september is het liedje onder andere op Youtube en Spotify te beluisteren. De videoclip is gemaakt bij de kunstwerken in het Drents Museum.

Wil je graag aanwezig zijn bij de lancering in het museum? Dat kan! Koop dan hier een ticket voor het tijdslot van zaterdag 12 september 15.00 uur. De lancering start om 15.15 uur in tentoonstelling Barbizon van het Noorden. Vanwege het coronavirus is er een beperkt aantal tickets beschikbaar. Wees er snel bij, want vol=vol!

Laatste weekend Barbizon
De lancering vindt plaats in het slotweekend van de tentoonstelling. In Barbizon van het Noorden – De ontdekking van het Drentse landschap 1850-1950 maak je een wandeling door het Drentse landschap van rond 1900 en ontdek je een wereld vol idyllische plekjes, betoverende dorpjes en wonderschone landschappen. Schilderijen, grafiek en tekeningen van grote kunstenaars, waaronder Jozef Israëls, Hendrik Willem Mesdag, Vincent van Gogh, Julius van de Sande Bakhuyzen en Max Liebermann worden gepresenteerd in combinatie met nog niet eerder getoonde onbekende pareltjes uit de rijke collectie van het Drents Museum. Na 13 september worden de deuren van deze tentoonstelling definitief gesloten.

Credits: Wendelien Mulder