Muziektheaterspektakel ‘Jumping Jack’

Van 9 t/m 19 mei 2019 vindt op het TT circuit van Assen Jumping Jack plaats, een grootse theatervoorstelling met rockmuziek en ronkende motoren over het leven van de roemruchte coureur Jack Middelburg (1952-1984). ‘Jumping Jack’ was een tijdgenoot van Egbert Streuer, de wereldkampioen in de zijspanklasse die nu met een tentoonstelling in  het Drents Museum in de schijnwerpers staat (te zien t/m 1 september 2019). Ga voor tickets naar www.jumpingjack.nu.

Frank Lammers regisseert het spektakel van producent BUOG met hoofdrollen voor Matteo van der Grijn en Julia van der Vlugt.  Frank Lammers: “Voor het eerst in de wereldgeschiedenis een theaterspektakel met een motorracer in de hoofdrol. Jumping Jack Middelburg was dan ook een van onze laatste grote coureurs en een uitermate kleurrijk figuur. Hij had een levenswandel die wel twintig voorstellingen in zich draagt.”

Op hetzelfde terrein waar Jack Middelburg in 1980 de TT won, wordt Jumping Jack aan hem opgedragen. In de voorstelling met twintig acteurs, dertig motorrijders, zestig dansers en veertig gitaristen, reist de kleindochter van Middelburg terug in de tijd en komt ze voor het dilemma te staan haar stoere, onberekenbare opa wel of niet te redden. Even gepassioneerd als strijdbaar zet July zich in om Jack te behoeden voor het dramatische einde, het noodlot dat hij tart. July toont zich een hartverwarmende persoonlijkheid die alles op alles zet om de geschiedenis van haar opa te herschrijven. Een meeslepend en ontroerend verhaal: ook als je niet van motorsport houdt, meer dan de moeite waard.