Nr. 5 in lijst meest gastvrije musea

Het Drents Museum staat op nr. 5 als het gaat om de ranking van Nederlandse musea die als het meest gastvrij worden gezien. Dat blijkt uit het jaarlijkse merkenonderzoek van de cultuursector door Hendrik Beerda Brand Consultancy. Bij deze lijst wordt gescoord op vriendelijk personeel, kindvriendelijkheid en prijs/kwaliteitverhouding. Het meest gastvrije museum van Nederland is NEMO. Het Drents Museum staat net achter het Rijksmuseum (4) maar voor Naturalis (6) en het Groninger Museum (7).

Bij datzelfde merkenonderzoek is het Drents Museum voor het eerst de top 20 binnengedrongen in de lijst van populairste musea van Nederland. ‘Beginnend met een succesvolle expositie over het Chinese Terracotta Leger in 2008 is ook het Drents Museum er met een serie van grootschalige tentoonstellingen in geslaagd om een nationale merkenstatus te bereiken’, zo staat vermeld in het rapport van Beerda. De Top 5 van populairste musea in 2016 luidt: 1. Anne Frank Huis, 2. Rijksmuseum, 3. Paleis Het Loo, 4. Van Gogh Museum en 5. Spoorwegmuseum.

Klik hier voor meer informatie over het Cultuursector Merkenonderzoek 2016.