Online Museumweek 2023

Van zaterdag 1 tot en met vrijdag 7 april wordt de Nationale Museumweek gehouden. Omdat het museum gesloten is tot en met 15 april, delen wij via Instagram en Facebook onze favoriete herinneringen en nodigen we jou uit om hetzelfde te doen!

Doe mee met onze online Museumweek!

Vanwege grootschalig onderhoud is ons museum tijdens de Nationale Museumweek gesloten. Daarom bieden wij een online programma aan! Via onze Instagram en Facebook pagina delen wij onze favoriete herinneringen en een verrassende winactie. We blikken onder andere terug op Iran, Viva la Frida! en Barbizon van het Noorden.

Jouw favoriete Drents Museum-herinnering

In het kader van de Museumweek zijn wij benieuwd naar jouw favoriete herinnering aan ons museum. Heb je genoten van verhalen over Pompeï of de Ararat? Ben je geïnspireerd door de Italiaanse schilders van Sprezzatura? Of heb je één van de bewoners van Het Grootste Poppenhuis van Nederland ontmoet? Deel jouw foto, video of verhaal met ons vanaf zaterdag 1 april via het online contactformulier, via Instagram of Facebook. Tag ons in je bericht om mee te doen aan deze actie!

Winactie

Deel jij je favoriete herinnering aan het Drents Museum met ons? Dan maak je kans op leuke prijzen!

• 1e prijs: een catalogus van je favoriete tentoonstelling
  • 2e prijs: 2 tickets voor het Drents Museum
  • 3e prijs: een Drents Museum goodiebag

Deel je herinnering en (tag ons daarin!) op Instagram of Facebook in je bericht, verhaal of reel. Gebruik je het contactformulier op de website? Vermeld dan 'winactie museumweek'. Je doet dan automatisch mee aan de winactie. Door mee te doen aan de winactie geef je ons toestemming om je inzending ook te delen met anderen via onze social media kanalen.