Start online ticketing The American Dream!

Vanaf dit weekend 26/27 augustus is de speciale website van de tentoonstelling The American Dream  in de lucht! De website www.visittheamericandream.com geeft achtergrondinformatie en nieuws rond de grote internationale kunsttentoonstelling die vanaf 19 november 2017 tegelijkertijd in het Drents Museum en in de Kunsthalle Emden te zien is. Bovendien kun je via de website online tickets boeken voor The American Dream!

Met de lancering van de speciale website en de online ticketing start het Drents Museum dit weekend de publiekscampagne van The American Dream op de UITmarkt in Amsterdam, het Preuvenement in Assen en Noorderzon in Groningen.

The American Dream is een gezamenlijk project van het Drents Museum en de Kunsthalle Emden. Deze grote internationale kunsttentoonstelling – tegelijkertijd in Assen en Emden te zien - toont een spectaculair overzicht van Amerikaans realisme met werk van kunstenaars als Edward Hopper, Andrew Wyeth, Alice Neel, Roy Lichtenstein, Stone Roberts, Alex Katz en Chuck Close. De expositie is een absolute primeur: het is de eerste keer dat zo’n uitgebreid overzicht van naoorlogse Amerikaanse figuratieve kunst in Europa te zien is.

De tentoonstelling The American Dream – Amerikaans realisme 1945-2017  is te zien van 19 november 2017 tot en met 27 mei 2018.