Stem op ons voor de Tentoonstellingsprijs 2019!

Na het winnen van de Global Fine Art Award publieksprijs (GFAA) en de nominatie voor de Cultuurmarketing Awards zijn we nu met Iran - Bakermat van de beschaving genomineerd voor de Museumtijdschrift Tentoonstellingsprijs! Samen met 9 andere musea maken wij kans op deze prijs met een geldprijs van € 10.000,-. Help jij ons naar de eerste plaats? Stem voor 1 oktober via tentoonstellingsprijs.nl en maak kans op een cultuurreis voor twee personen naar Madrid, Rome of Florence!

De 10 genomineerden van de Museumtijdschrift Tentoonstellingsprijs 2019 zijn bekend. Een vakjury stelde de top 10 samen, nu kiest het publiek de winnaar. Stemmen op de favoriete tentoonstelling kunnen tot 1 oktober 2019 uitgebracht worden. Stemmers maken daarbij kans op een cultuurreis voor twee personen. De winnaar van de Museumtijdschrift Tentoonstellingsprijs wordt vrijdag 18 oktober bekendgemaakt en ontvangt € 10.000,-.

De 10 genomineerden voor de Museumtijdschrift Tentoonstellingsprijs 2019 zijn:

• Studio Drift: Coded Nature in Stedelijk Museum Amsterdam
  • Escher op Reis in het Fries Museum in Leeuwarden
  • Iran, Bakermat van de beschaving in het Drents Museum in Assen
  • Leonardo da Vinci in Teylers Museum in Haarlem
  • Ik, Maria van Gelre in Museum Het Valkhof in Nijmegen
  • Utrecht, Caravaggio en Europa in het Centraal Museum in Utrecht
  • Nederland-Bauhaus in Museum Boijmans Van Beuningen in Rotterdam
  • Erwin Olaf in Gemeentemuseum Den Haag
  • Hockney-Van Gogh in het Van Gogh Museum in Amsterdam
  • Luc Tuymans, The Return in Museum De Pont in Tilburg

Prijsuitreiking

De Museumtijdschrift Tentoonstellingsprijs 2019 wordt vrijdagmiddag 18 oktober uitgereikt in Gemeentemuseum Den Haag tijdens de Dag van de Tentoonstelling, een publieksdag met tal van activiteiten. Adriana Esmeijer, directeur van het Prins Bernhard Cultuurfonds, zal de prijs van € 10.000,- aan het winnende museum overhandigen.