Vrijwilligers gezocht!

Kom jij meehelpen met de opbouw van het kunstwerk van Numen/For Use?

13 juni 2016

In de Gouverneurstuin, schuin tegenover het Drents Museum, bouwt het Kroatisch/ Oostenrijkse kunstenaarscollectief Numen/For Use tussen de bomen een spectaculaire installatie van tape. Tape Assen is speciaal voor deze locatie ontworpen. Voor de opbouw van dit kunstwerk is Into Nature op zoek naar vrijwilligers die Numen/For Use willen helpen! Ben je handig, op zoek naar een unieke ervaring, spreek je Engels en ben je beschikbaar in de periode van 28 juni 2016 tot en met 8 juli 2016? Dan is Into Nature op zoek naar jou! Voor meer informatie en opgeven: vrijwilligers@intonature.net.

Numen/For Use
Het designcollectief Numen/For Use bouwt een sculptuur van grote schaal die de gehele publieke ruimte overneemt en heruitvindt. Ze gebruiken materiaal dat in de kern kortstondig is en veranderen dat in een vorm die architecturale kenmerken heeft. De kunstwerken die daarmee ontstaan waren eerder te vinden in Melbourne, Tokio en Parijs. Vanaf 2 juli zal hun werk te zien zijn in de Gouverneurstuin in Assen.

Tape Assen
Tape Assen is speciaal voor deze locatie ontworpen en gaat een dialoog aan met de plek waar ze staat evenals met haar bezoekers. Het is een installatie die zich kenmerkt door een unieke mix van natuur, architectuur, openbare ruimte en kunst. De bomen in het park zijn dragers van het kunstwerk, de wandelaar is haar gebruiker en beschouwer. Het is een luchtige verbeelding van de kracht van samenwerking en groei.