Window of my eyes verlengd!

Wegens grote belangstelling verlengt het Drents Museum de tentoonstelling Window of my eyes - 75 jaar Harry 'Cuby' Muskee tot en met 5 juni 2016. De tentoonstelling opende op 17 januari 2016 als kick-off van het Bluesjaar Drenthe en zou tot en met 17 april 2016 te zien zijn. Bezoekers hebben met de verlenging anderhalve maand langer de kans om de succesvolle tentoonstelling over de Drentse blueslegende te bekijken.

Eerbetoon aan Harry ‘Cuby’ Muskee
Het Drents Museum brengt met de overzichtstentoonstelling een eerbetoon aan Harry Muskee, de in 2011 overleden blueszanger die in juni 75 jaar zou worden. De tentoonstelling Window of my eyes - naar de gelijknamige hit van Cuby + Blizzards - biedt een interessante reis door het leven van Muskee. De teksten bij de tentoonstelling zijn opgebouwd uit citaten van Muskee en van vrienden en bandleden. Daarnaast zijn er nog nooit vertoonde filmopnames, geluidsfragmenten, affiches, hoesontwerpen, elpees, singeltjes en andere Muskee-memorabilia te bewonderen. De fototentoonstelling Blues from Heaven met werk van Rudy Leukfeldt, die Muskee veelvuldig portretteerde, is nog tot en met 17 april 2016 geopend.

Extra bluesactiviteiten
Om de verlenging te vieren organiseert het Drents Museum extra gratis bluesactiviteiten voor museumbezoekers. Zo is er tot en met 5 juni elke zondagmiddag een instaprondleiding door de tentoonstelling met vrienden van Muskee. Ook is er een speciaal optreden van bluesartiest Ralph de Jong op 30 april in het museum. Voor meer informatie, zie www.drentsmuseum.nl.

Bluesjaar Drenthe
Keep the blues alive! Dat is het motto dat in het kader van het Bluesjaar in heel Drenthe te horen is. Het hele jaar worden er op diverse locaties bluesactiviteiten georganiseerd. Op 3 en 4 juni is het Holland International Blues Festival in Grolloo. Klik hier voor meer informatie.