Openingstijden:

dinsdag tot en met zondag van 11.00 tot 17.00 uur
in juli en augustus ook op maandag open

+

Menu

Hoofd sponsors

NAM
Het Drents Museum is trots op de jarenlange samenwerking met de Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM), hoofdsponsor en partner van Codename: Energy. De NAM is met kennis op het gebied van nationale en internationale samenwerking, maar ook historisch, net als het Drents Museum diep geworteld in de Nederlandse samenleving. Sinds 2012 is de NAM partner van Codename: Energy (voorheen: Kindermuseum Boordevol Energie). Een bijzondere ruimte voor kids in de leeftijd van 6 tot 12 jaar. Het blijkt wel dat energie en cultuur goed samengaan. Het museum is verheugd dat het hoofdsponsorschap van de NAM in 2015 zijn 25-jarig jubileum beleefde en nog eens gecontinueerd is met vijf jaar.


 


 

Waterleidingmaatschappij Drenthe
Vanaf 2012 is Waterleidingmaatschappij Drenthe (WMD) hoofdsponsor van het Drents Museum. Zowel het museum als WMD vervult zijn taak op een maatschappelijk verantwoorde wijze. Beide zijn sterk verankerd in de Drentse samenleving. Het afgelopen jaar heeft WMD het hoofdsponsorschap voor vijf jaar verlengd.

ING
De ING is al sinds 2000 verbonden met het Drents Museum. Tot 2010 was de samenwerking vooral inhoudelijk; er werd expertise gedeeld op het gebied van de Nederlandse hedendaagse figuratieve kunst. Nu en dan was de ING financieel betrokken bij tentoonstellingen, onder andere van Pieter Pander, Peter Hartwig en Henk Helmantel. Als kroon op deze samenwerking deed de ING in 2010 een schenking van 273 schilderijen en tekeningen. Cultuur is sinds jaar en dag belangrijk voor de klanten en medewerkers van de ING. Wij streven ernaar om kunst en cultuur toegankelijk te maken voor een breed publiek, daarom sponsort ING wereldwijd verschillende kunst- en cultuurprojecten. Het Drents Museum is verheugd dat de ING zich vanaf 2016 voor drie jaar opnieuw aan het museum verbindt als derde hoofdsponsor.