Poppenhuis komt tot leven tijdens Maand van de Geschiedenis

Ontmoet op zondag 20 oktober de familie Van Lier ‘live’ in Het Grootste Poppenhuis van Nederland in het Drents Museum. In het kader van de Maand van de Geschiedenis zijn de bewoners van 12.00 tot 16.00 uur thuis. Deze middag kom je alles te weten over het leven van 250 jaar geleden en de rolverdeling tussen mannen en vrouwen. Het Levend Poppenhuis is leuk voor jong en oud en gratis toegankelijk voor bezoekers met een entreebewijs van het Drents Museum.

Levend Poppenhuis
Een bezoek aan het Grootste Poppenhuis van Nederland is op zondag 20 oktober extra leuk, want de familie Van Lier en de bedienden zijn weer even thuis. Ontmoet bijvoorbeeld Kokkie de kokkin die je een kijkje in de keuken geeft, bezoek de vrouwenkamer waar mevrouw Van Lier een boekje opendoet over de hygiëne in haar tijd of ga in gesprek met de heer des huizes, Johannes van Lier, over de rolverdeling tussen mannen en vrouwen in de 18de eeuw.

De Maand van de Geschiedenis
In oktober staat Nederland in het teken van de Maand van de Geschiedenis, het grootste historische evenement van Nederland. Honderden musea, erfgoedinstellingen, archieven, gemeenten en andere partijen organiseren talloze publieksactiviteiten rond het dit jaar gekozen thema Zij/Hij. Kijk voor een overzicht van alle activiteiten op https://www.maandvandegeschiedenis.nl/

Persfoto’s
Klik op de persfoto’s om te vergroten.

Foto's: Sake Elzinga