Nieuwe toekomstplannen voor Museum De Buitenplaats

Museum De Buitenplaats in Eelde werkt aan een mogelijk partnerschap met ons museum en Het Drentse Landschap. Op deze manier wil De Buitenplaats het vastgoed, gedachtegoed en de collectie van de familie Van Groeningen voor de toekomst behouden.

Het toekomstplan is dat het Drents Museum de exploitatie en een deel van de collectie overneemt. De Buitenplaats wordt mogelijk een museum voor art nouveau waarbij de toonaangevende collectie Kunst 1885-1935 van ons museum als uitgangspunt dient.

Algemeen directeur Harry Tupan: 'Er is in Nederland geen ander museum dat zich hierop toelegt, terwijl deze artistieke stroming veel liefhebbers kent en de potentie heeft om succesvolle nationale en internationale tentoonstellingen rond deze collectie te maken.'

Lees hier het volledige nieuwsbericht van museum De Buitenplaats