Workshop draad en andere materialen

Op vier zaterdagen in juni neemt een museumdocent je mee langs de fascinerende kunstwerken van Christine en Janus Van Zeegen. Daarna maak je onder deskundige leiding een tekening naar de natuur. Die abstraheer je en uiteindelijk werk je je ontwerp uit met behulp van draad en verschillende natuurlijke materialen.

Aan de slag met draad en verf

Janus van Zeegen is planten- en dierentekenaar en neemt zijn zus Christine mee in zijn ideaal om kunstenaar te worden. De ontwerpen die hij maakt, vertaalt zij in kleurrijke borduursels, op een zeer vernieuwende en vooruitstrevende manier. Ook Janus is een vernieuwer. Je kunt hem beschouwen als de eerste materiekunstenaar van Nederland.

Werken zoals Christine en Janus van Zeegen

Heb jij plek voor een fascinerend kunstwerk waar je steeds weer naar wilt kijken? Dan maak je dat toch zelf! Je begint met het schetsen van planten en dieren. Met hulp van een museumdocent natuurlijk. Eén van de schetsen zet je om in een ontwerp en dat vul je met stukjes stof, draden en materialen uit de natuur. Zo deden Christine en Janus van Zeegen, zus en broer, het ongeveer honderd jaar geleden ook. Met heel veel succes!

Voor wie : Alle leeftijden, vanaf 8 jaar
Wanneer: Zaterdag 1, 8, 15, 22 juni 2024
Waar: Tentoonstelling Christine en Janus van Zeegen - vernieuwers in draad en verf
Tijd:  11:00 uur en 13:00 uur
Prijs: Gratis (op vertoon van geldig entreebewijs voor het museum)
Reserveren:  Reserveren is niet nodig, maar kom op tijd (max. 15 deelnemers per keer)

De tentoonstelling Christine en Janus van Zeegen - Vernieuwers in draad en verf van 30 maart tot 15 september te zien in het Drents Museum.