Workshop Merkteken ontwerpen en borduren

Op 19 april en 26 april organiseren we een workshop 'Merkteken ontwerpen en borduren'. De workshops zijn een onderdeel van Gekleurd Grijs.

Een museumdocent verwelkomt u in het Grootste Poppenhuis van Nederland; ooit een van de huizen van de familie Van Lier. Na een korte rondleiding door de chique kamers gaat u zelf aan de slag met een 18de-eeuwse techniek. U start met het ontwerpen van een monogram. Met zo'n merkteken werd onder andere wasgoed herkenbaar gemaakt. Aan het eind van de workshop krijgt u de gelegenheid het monogram op linnen te borduren. En uiteraard mogen uw werkstukken mee naar huis.

Over Gekleurd Grijs

Gekleurd Grijs is een sociaal-cultureel project van Stichting Kunst & Cultuur (K&C). Met de projectactiviteiten van Gekleurd Grijs worden senioren in Drenthe uitgenodigd actief deel te nemen aan kunstzinnige en creatieve activiteiten in de omgeving. Of het nu gaat om een kennismaking met kunst en erfgoed, deelname aan een workshop, een rondleiding in een museum of een bezoek aan een theater of bioscoop. Er is geen strikte leeftijdsgrens. Iedereen die zich aangesproken voelt, mag deelnemen. We vinden het ook fijn als deelnemers van verschillende leeftijden meedoen dus neem vooral een oudere of jongere mee.

Wanneer: woensdag 19 april en woensdag 26 april 2023
Voor wie: volwassenen
Tijd: 13.00-15.00 uur
Waar: Poppenhuis en atelier
Prijs: € 10 (alleen toegang tot de activiteit)

Bestel nu je ticket

Let op: Omdat de workshop vanwege de verbouwing van het museum in het poppenhuis en atelier plaatsvindt, is deze helaas niet geschikt voor mensen in een rolstoel.