
In deze archeologieles worden leerlingen, onder begeleiding van een museumdocent, onderdeel van een spannend, interactief verhaal.
Hoe ziet een Drents dorp er rond het jaar 0 uit? Hoe wonen en werken deze mensen en wat komen die Romeinen in het noorden doen? Samen met onze museumdocent reizen de leerlingen terug naar de Romeinse tijd en stappen ze letterlijk in de rol van Drentse dorpelingen.
De leerlingen bedenken oplossingen voor problemen die ze tegenkomen, waarbij ze gebruik maken van echte objecten. Een sfeervol verhaal helpt de leerlingen zich in te leven. Ze maken kennis met het leven van tweeduizend jaar geleden en de topstukken uit de archeologische collectie, waaronder het meisje van Yde.
Voor wie | groep 7 en 8, speciaal onderwijs |
Sluit aan bij | oriëntatie op jezelf en de wereld- tijd |
Max. aantal leerlingen | 40 |
Benodigde begeleiding | 1 per 15 leerlingen |
Kosten | 5 euro per leerling |
Wil je langskomen met de klas? Vul het aanvraagformulier in en een van onze medewerkers neemt snel contact met je op. Voor meer informatie over het programma neem je contact op met de afdeling Educatie via educatie@drentsmuseum.nl
Tip: bespreek van tevoren met onze medewerkers waar je in de klas mee bezig bent, zodat wij daarop in kunnen spelen tijdens het museumbezoek.
Op de hoogte blijven van al onze nieuwe tentoonstellingen en onderwijsprojecten? Meld je aan voor onze nieuwsbrief voor het primair onderwijs. Drie keer per jaar versturen wij een digitale nieuwsbrief naar het onderwijs.
In deze archeologieles worden leerlingen, onder begeleiding van een museumdocent, onderdeel van een spannend, interactief verhaal.
Deze digitale, interactieve rondleiding door Het Grootste Poppenhuis van Nederland, de 18de-eeuwse stijlkamers, is gemaakt voor de middenbouw en de bovenbouw van het basisonderwijs.
Vaker dan twee keer per jaar wassen? Levensgevaarlijk, het water zit immers vol met ratten. Elektriciteit is nog niet uitgevonden en een heksenbal moet voorkomen dat je van achter wordt besprongen door een heks.