
In deze archeologieles worden leerlingen, onder begeleiding van een museumdocent, onderdeel van een spannend, interactief verhaal.
Deze les gaat over wat dingen om ons heen kunnen vertellen. Leerlingen komen erachter dat spullen en gebouwen communiceren. Spelenderwijs onderzoeken ze hoe dingen dat doen.
Wist je dat bijvoorbeeld een gebouw je veel kan vertellen? Is het gebouwd om in te wonen, te werken of te leren? Is het een oud, nieuw of chique gebouw? Deze les gaat over wat dingen om ons heen kunnen vertellen. Leerlingen komen erachter dat spullen en gebouwen communiceren. Spelenderwijs onderzoeken ze hoe dingen dat doen. Ook gaan ze zelf spullen laten praten.
Voor wie | groep 3 en 4, speciaal basisonderwijs |
Sluit aan bij | kunstzinnige oriëntatie |
Max. aantal leerlingen | één schoolklas |
Benodigde begeleiding | 1 per 10 leerlingen |
Kosten per leerling | €5,- ( vanaf september 2025 €6,-) |
Wil je langskomen met de klas? Vul het aanvraagformulier in en een van onze medewerkers neemt snel contact met je op. Voor meer informatie over het programma neem je contact op met de afdeling Educatie & Participatie via educatie@drentsmuseum.nl.
Tip: bespreek van tevoren met onze medewerkers waar je in de klas mee bezig bent, zodat wij daarop in kunnen spelen tijdens het museumbezoek.
Op de hoogte blijven van al onze nieuwe tentoonstellingen en onderwijsprojecten? Meld je aan voor onze nieuwsbrief voor het primair onderwijs. Drie keer per jaar versturen wij een digitale nieuwsbrief naar het onderwijs.
In deze archeologieles worden leerlingen, onder begeleiding van een museumdocent, onderdeel van een spannend, interactief verhaal.
Deze digitale, interactieve rondleiding door Het Grootste Poppenhuis van Nederland, de 18de-eeuwse stijlkamers, is gemaakt voor de middenbouw en de bovenbouw van het basisonderwijs.
Vaker dan twee keer per jaar wassen? Levensgevaarlijk, het water zit immers vol met ratten. Elektriciteit is nog niet uitgevonden en een heksenbal moet voorkomen dat je van achter wordt besprongen door een heks.