Navigatie overslaan

Bezoek met een visu­e­le beperking

Bezoek ons museum met een rondleiding voor mensen met een visuele beperking. Ook fijn: onze zaalteksten lees je met je eigen telefoon.

Rondleiding met Macula Café

In samenwerking met het Macula Café Assen organiseren we regelmatig rondleidingen voor mensen met een visuele beperking. Tijdens de rondleiding neemt een gids je mee langs de kunstwerken of objecten die op dat moment te zien zijn.

Volgende rondleiding
Onze volgende rondleiding voor bezoekers met een visuele beperking is nog niet gepland. Zodra dit het geval is, wordt deze hier aangekondigd.

Tentoonstellingsteksten

De teksten in onze grote tentoonstellingen kun je ook meelezen vanaf (of laten voorlezen door) je eigen telefoon. Scan de QR codes in de zaal. Online kun je vervolgens de teksten lezen in een formaat dat voor jou prettig is.

Labyrinthia

In de vaste collectiepresentatie, Labyrinthia, zijn verschillende hulpmiddelen om een bezoek voor iedereen toegankelijk te maken. Er is speciale aandacht voor mensen met een visuele beperking: met tastobjecten, audiodescriptie, geuren en soundscapes creëren we een bijzondere beleving. Ook is een deel van de teksten in audio beschikbaar.

Kun je door een visuele beperking niet zelfstandig Labyrinthia bezoeken? Plan dan een bezoek met begeleiding van een van onze medewerkers.

Begeleid bezoek
Nu te zien Doorlopend

Laby­rin­thia

Een magische ontdekkingsreis door vijftien zalen van het museum. Bekijk alle topstukken uit onze eigen collectie, zoals het meisje van Yde, de oudste boot van de wereld en de schilderijen van Van Gogh.