Art Rocks in het Drents Museum

Let op! Deze activiteit is afgelopen. Nieuwsgierig welke activiteiten er te doen zijn in het museum? Kijk dan in onze agenda of activiteitenoverzicht.

Hoe klinkt muziek als je je laat inspireren door een Van Gogh? Of door de pop-art van Andy Warhol? De landelijke muziekcompetitie Art Rocks daagt muzikanten uit om een soundtrack te maken voor een iconisch kunstwerk uit collecties van Nederlandse musea.

Inspiratie vind je in Drenthe
Er zijn vijftig kunstwerken geselecteerd waar muzikanten zich door kunnen laten inspireren. De kunstwerken zijn te vinden op www.artrocks.nl en in de deelnemende musea. In het Drents Museum zijn de geselecteerde kunstwerken te zien van o.a. Ilya Repin, Jan Sluijters en Matthijs Röling.

Competitie
Uit alle inzendingen worden vijftig acts geselecteerd voor de halve finale (de vijf Museumrondes). Alle genomineerde artiesten krijgen één Museumronde de kans om te laten zien wat ze in huis hebben. De Museumronde in het Drents Museum vindt plaats op 17 december 2016. Mocht je de finale weten te behalen, dan mag je optreden in poppodium Paradiso.

Dit kun je winnen:
De winnaar van Art Rocks 2016 wint een geldbedrag van € 1.000. Alle finalisten mogen hun lied opnemen in de gerenommeerde RedBull Studios en krijgen een professionele videoclip.

Songwriter masterclass
Naast de muziekcompetitie, kun je je ook opgeven voor een masterclass van Art Rocks-ambassadrice Giovanca op zaterdag 8 oktober (ook als je niet aan Art Rocks deelneemt). Zelf heeft zij ook een nummer geschreven, geïnspireerd door het werk Madonna (Roy Villevoye). Tijdens de masterclass krijg je tips en tricks over hoe je je muzikale inspiratie vertaalt in een lied. Fan van Tangarine? Kom dan langs op zaterdag 15 oktober; dan verzorgt Tangarine een masterclass!

Meld je aan!
Laat je inspireren door kunst en doe mee met de muziekcompetitie. Dit doe je door je lied, gebaseerd op een van de kunstwerken, in te zenden naar Art Rocks. Deelname is voor iedereen vanaf 16 jaar en zowel voor amateurmusici als voor professionele muzikanten.

Aanmelden Art Rocks (geweest)

Voor wie: jong & oud
Wanneer: t/m 23 oktober 2016 (Museumronde in Drents Mumseum op zaterdag 17 december 2016, finale in Paradiso op 17 januari 2017)
Waar: op verschillende plekken in het museum

Voor deelname uiterlijk aanmelden vóór 23 oktober 2016 op www.artrocks.nl!

Aanmelden Masterclass Giovanca (geweest)

Voor wie: jong & oud (ook voor geïnteresseerden die niet aan Art Rocks deelnemen)
Wanneer: zaterdag 8 oktober 2016
Waar: Drents Museum