Open Monumentendag ‘Boeren, burgers & buitenlui’

Let op! Deze activiteit is afgelopen. Nieuwsgierig welke activiteiten er te doen zijn in het museum? Kijk dan in onze agenda of activiteitenoverzicht.

Tijdens Open Monumentendag 2017 is er van alles te beleven op en rondom de kleine Brink in Assen. Het Ontvangershuis van het Drents Museum, de Rechtbank, Huize Tetrode en het Drents Archief zijn gratis toegankelijk en er zijn diverse rondleidingen en activiteiten georganiseerd tussen 11.00 en 17.00 uur. Ook de kerken in het centrum van Assen openen hun deuren voor publiek.

De kleine Brink verandert in een 18de-eeuwse markt met koopwaren en eten uit deze periode. Op deze markt treffen boeren, burgers en buitenlui elkaar en ontdek je de meest bijzondere producten. De bezoeker gaat terug in de tijd met de touwslager, palingroker, tingieter en kaarsenmaker.

In het Ontvangershuis van het Drents Museum word je verwelkomd door de heer des huizes, Johannes Van Lier, en zijn gevolg. Zij nemen je mee door het Grootste Poppenhuis van Nederland en brengen je terug naar de tijd waarin pruiken in de mode waren en er nog geen elektriciteit bestond. Je komt alles te weten over de bijzondere familie van Lier en de gebruiken die zij er in de 18de eeuw op nahielden.

Voor wie: jong & oud
Wanneer: zaterdag 9 september 2017 van 12.00 tot 16.00 uur
Waar: op de kleine Brink en in Het Grootste Poppenhuis van Nederland (entree via Ontvangershuis)
Prijs: gratis voor bezoekers van het Open Monumentendag

In samenwerking met Gemeente Assen, Drents Archief, Asser Historische vereniging, Jozefkerk, de RK Kerk en Bond Heemschut.