Vacature MBO Stagiair ICT

Het Drents Museum toont een blik op de wereld en biedt de wereld een blik op Drenthe. Het museum is van en voor iedereen.

Onze afdeling ICT staat continu voor nieuwe uitdagingen. In het jaar 2024 zijn we druk met onze nieuwe collectiepresentatie ‘Labyrinthia’ waarbij we onze vaste collectie op een interactieve manier laten zien. Is het Drents Museum continu in beweging en moet afdeling ICT hierin meedenken en vaak vooruitdenken op de rest van de collega’s. Binnen dit team krijg je de kans om fantastische ervaringen op te doen op het gebied van ICT.

Vanaf september 2024 zijn wij op zoek naar een:

MBO Stagiair Expert IT Systems (36 uur p/w)

Het Drents Museum is een toonaangevend museum met spraakmakende presentaties op het gebied van archeologie, kunst rond 1900, hedendaags realisme en Drentse cultuurgeschiedenis. Het museum staat bekend om zijn grote internationale tentoonstellingen zoals Het Terracotta Leger van Xi'an, Viva la Frida! - Life and art of Frida Kahlo en Op reis met Vincent – Van Gogh in Drenthe.

Wat ga je doen?

Als stagiair binnen de afdeling ICT heb je een afwisselende baan. Je bent het eerste aanspreekpunt voor alle eerste en tweede lijns incidenten op het gebied van ICT, audio & video. Daarnaast installeer, configureer, beheer en onderhoud je Windows werkplekken en Apple en Android smartphones. Uiteraard documenteer je jouw werkzaamheden en schrijf je gebruikershandleidingen indien dit gewenst is. Bij onze tentoonstellingswisselingen help je mee met de afbraak en opbouw van de audio en video.

We verwachten dat je

• De technische basiskennis van zowel hardware als software kent;
  • Kennis hebt van Windows 11 en Microsoft 365;
  • Dat je interesse hebt in audio & videosystemen
  • Dat je bekend bent met TCP-IP netwerken
  • Een echte teamplayer bent
  • Assertief en een proactieve werkhouding hebt
  • Klantvriendelijk en servicegericht bent
  • Zelfstandig en oplossingsgericht bent
  • Communiceert zodat iedereen je begrijpt.

Wat hebben we je te bieden?

Een unieke werkplek met enthousiaste collega’s: je maakt deel uit van een jong en dynamisch team met collega’s die jou uitstekend kunnen begeleiden in het ICT vak. Je krijgt veel ontwikkelmogelijkheden en er is voldoende ruimte en tijd om te werken aan een eventuele stageopdracht. Stagevergoeding van € 300,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek.

Informatie & reageren

Loop jij warm voor alles met betrekking tot ICT en sta jij stevig in je schoenen? Weet jij al veel van ICT beheer en wil je ervaring opdoen in ene internationale werkomgeving? Dan is deze stageplek echt iet voor jou! Stuur een e-mail met motivatie en cv naar po@drentsmuseum.nl onder vermelding van ‘Stage ICT’.